Allmänna villkor
1. Bokning och bekräftelse
En bokning blir bindande när den har bekräftats av hotellet via e-post eller bokningssystem.
Vid bokning uppger gästen namn, kontaktuppgifter samt giltiga betalningsuppgifter.
2. Betalning
Betalning sker vid bokningstillfället, om inte annat har avtalats skriftligen i förväg mellan gästen och hotellet.
Vid särskilda erbjudanden, paket eller under högsäsong kan särskilda betalningsvillkor gälla. Dessa framgår vid bokningstillfället.
3. Avbokningsregler
Enstaka rum: Gratis avbokning fram till 24 timmar före ankomst. Därefter debiteras första natten.
Flera rum (2–3 rum) eller bokningar under särskilda perioder (t.ex. Vasaloppets helger, jul och nyår): Gratis avbokning fram till 7 dagar före ankomst. Vid senare avbokning debiteras hela beloppet.
Gruppbokningar (fler än 3 rum): Gratis avbokning fram till 30 dagar före ankomst. Vid senare avbokning debiteras hela beloppet.
Vid gruppbokningar kan enstaka rum avbokas fram till 7 dagar före ankomst utan kostnad.
Vid utebliven ankomst ("no-show") debiteras hela bokningsbeloppet.
4. In- och utcheckning
Incheckning sker från kl. 15.00 på ankomstdagen.
Utcheckning sker senast kl. 11.00 på avresedagen.
Sen utcheckning kan ordnas i mån av plats och mot avgift.
5. Gästens ansvar
Gästen ansvarar för att följa hotellets ordningsregler och visa hänsyn till andra gäster och personal.
Skador på rum, inventarier eller gemensamma utrymmen som orsakats av gästen debiteras den ansvariga gästen.
Hotellet tillhandahåller ingen säkerhetsbox, varken på rummen eller i receptionen. Gästen ansvarar själv för sina värdesaker under vistelsen.
6. Hotellets ansvar
Hotellet ansvarar inte för värdesaker som förvaras på rummen eller i hotellets lokaler.
Vid händelser utanför hotellets kontroll (force majeure), såsom extrema väderförhållanden, myndighetsbeslut eller andra oförutsedda händelser, kan hotellet inte hållas ansvarigt för utebliven leverans av tjänster.
7. Personuppgifter
Hotellet behandlar gästens personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR). Uppgifterna används endast för att hantera bokningar och kommunikation.
8. Tvister
Eventuella tvister mellan gästen och hotellet löses i första hand genom dialog. Om tvisten inte kan lösas, hänvisas ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller svensk domstol.