Allmänna villkor

1. Bokning och bekräftelse

  • En bokning blir bindande när den har bekräftats av hotellet via e-post eller bokningssystem.

  • Vid bokning uppger gästen namn, kontaktuppgifter samt giltiga betalningsuppgifter.

2. Betalning

  • Betalning sker vid bokningstillfället, om inte annat har avtalats skriftligen i förväg mellan gästen och hotellet.

  • Vid särskilda erbjudanden, paket eller under högsäsong kan särskilda betalningsvillkor gälla. Dessa framgår vid bokningstillfället.

3. Avbokningsregler

  • Enstaka rum: Gratis avbokning fram till 24 timmar före ankomst. Därefter debiteras första natten.

  • Flera rum (2–3 rum) eller bokningar under särskilda perioder (t.ex. Vasaloppets helger, jul och nyår): Gratis avbokning fram till 7 dagar före ankomst. Vid senare avbokning debiteras hela beloppet.

  • Gruppbokningar (fler än 3 rum): Gratis avbokning fram till 30 dagar före ankomst. Vid senare avbokning debiteras hela beloppet.

  • Vid gruppbokningar kan enstaka rum avbokas fram till 7 dagar före ankomst utan kostnad.

  • Vid utebliven ankomst ("no-show") debiteras hela bokningsbeloppet.

4. In- och utcheckning

  • Incheckning sker från kl. 15.00 på ankomstdagen.

  • Utcheckning sker senast kl. 11.00 på avresedagen.

  • Sen utcheckning kan ordnas i mån av plats och mot avgift.

5. Gästens ansvar

  • Gästen ansvarar för att följa hotellets ordningsregler och visa hänsyn till andra gäster och personal.

  • Skador på rum, inventarier eller gemensamma utrymmen som orsakats av gästen debiteras den ansvariga gästen.

  • Hotellet tillhandahåller ingen säkerhetsbox, varken på rummen eller i receptionen. Gästen ansvarar själv för sina värdesaker under vistelsen.

6. Hotellets ansvar

  • Hotellet ansvarar inte för värdesaker som förvaras på rummen eller i hotellets lokaler.

  • Vid händelser utanför hotellets kontroll (force majeure), såsom extrema väderförhållanden, myndighetsbeslut eller andra oförutsedda händelser, kan hotellet inte hållas ansvarigt för utebliven leverans av tjänster.

7. Personuppgifter

  • Hotellet behandlar gästens personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR). Uppgifterna används endast för att hantera bokningar och kommunikation.

8. Tvister

  • Eventuella tvister mellan gästen och hotellet löses i första hand genom dialog. Om tvisten inte kan lösas, hänvisas ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller svensk domstol.